Slučka domácich firiem

Autor: Martin Kuľhavý | 29.7.2013 o 21:08 | (upravené 30.7.2013 o 14:12) Karma článku: 6,73 | Prečítané:  976x

Pre firmy v našich zemepisných končinách je už dlhšiu dobu situácia a správanie klientov viac ako zúfalé. Slovenskí malí a strední podnikateľia dlhodobo trpia na kúpyschopnosť obyvateľov s čím je spojená aktuálna životná úroveň. To je problém, ktorý nik tak rýchlo nevyrieši, čo je však horšie trpia nedôverou potenciálnych a bývalých klientov. Ten sa prejavuje hlavne pochopiteľným názorom, že sú jednoducho oklamaní a okrádaní.  Čo je teda pravou príčinou pavučiny, kde hľadajte súvis so všetkým? - to Vám komplexne nepovie nik. Ale skúsme si  priblížiť choroby našich obchodných firiem.

Neskoré reklamácie a neochota ich riešiť

Nie je žiadnym tajomstvom, že firmy k reklamáciám nepristupujú s ochotou, tak ako pri predaji, či už to spočíva v tom, že takto zamestnancom pribúdajú pracovné povinnosti  z ktorých už žiadny kšeft nevytlčú, alebo komunikácia s nahnevaným zákazníkom, ktorý si servítku pred ústa nedáva.

Veľké odvodové zaťaženie

O tomto nech píšu radšej iní naslovovzatí odborníci. Faktom však určite ostáva nefunkčný a neefektívny daňovo-odvodový systém, ktorý už znásilnený a uplakaný čaká na svoju reformu.


Investície do vzdelanosti svojich zamestnancov a "buďme radi, že máme robotu"

S tým sa už snáď stretli všetci, keďže sa škrtí na všetky strany, škrtí sa aj v tejto oblasti, zamestnanec sa všetko musí učiť sám za pochodu. Do toho nahráva ešte nízke platové ohodnotenie s ktorým sa človek pomaly zmieruje, pretože pôdu pre rast pracovných miest naposledy poorali už veľmi dávno. Pocit frustrácie a nenaplnených ambícii sa stane každodennou realitou a tak sa Vám z húževnatého zamestnanca stane otrávený a pre biznis nekreatívny človek.

Životná úroveň - okúňavý zákazník

Človek si veľmi dobre rozmyslí v tejto nestabilnej dobe, ktorej už aj tak vetché piliere nahlodávajú média, kde svoje peniaze "oplieska". Preto sa stáva, že obchodník už viac času strávi vysvetľovaním a písaním cenových ponúk, ktoré si potom doma zákazník vyhodnotí a nájde si cestu k najlacnejšej variante, tam sa niekde začína cenová vojna, ktorá zanecháva za sebou obete vo veľkom. Do úzadia ide dôvera a tradícia firiem, ktoré sú už na trhu aspoň 20 rokov. Kúpite to na internete. Keď sa náhodou stane, že ten poľský výrobok za rok prdne a vy doň budete chcieť kúpiť náhradný diel, horlivo začnete chodiť po obchodoch u nás a hľadať k nemu náhradné diely, pretože predajca v Poľsku si namiesto predajne už otvoril bagetériu s fajnovými kuracími prsiami a kvalitnou soľou. A tak obchodník zháňa a telefonuje a telefonuje aby aspoň približne podobný diel do tej vašej investície kúpil. Zárobok sa rovná nule, keďže sa tomu musel venovať zamestnanec nejaký čas a toho treba zaplatiť, zaklincuje to dovoz a náklady na telefón. Kto na tom zarobil, lapaj v Poľsku, ktorý sa namiesto predaja výrobkov, ktoré ste si u neho kúpili - venuje grilovaním kurčiat na kolotočiarskych majálesoch.

Boj prehrávame na všetkých frontoch, no najhoršie je, že hlavne sami so sebou.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.


Už ste čítali?