Slučka domácich firiem

Autor: Martin Kuľhavý | 29.7.2013 o 21:08 | (upravené 30.7.2013 o 14:12) Karma článku: 6,73 | Prečítané:  958x

Pre firmy v našich zemepisných končinách je už dlhšiu dobu situácia a správanie klientov viac ako zúfalé. Slovenskí malí a strední podnikateľia dlhodobo trpia na kúpyschopnosť obyvateľov s čím je spojená aktuálna životná úroveň. To je problém, ktorý nik tak rýchlo nevyrieši, čo je však horšie trpia nedôverou potenciálnych a bývalých klientov. Ten sa prejavuje hlavne pochopiteľným názorom, že sú jednoducho oklamaní a okrádaní.  Čo je teda pravou príčinou pavučiny, kde hľadajte súvis so všetkým? - to Vám komplexne nepovie nik. Ale skúsme si  priblížiť choroby našich obchodných firiem.

Neskoré reklamácie a neochota ich riešiť

Nie je žiadnym tajomstvom, že firmy k reklamáciám nepristupujú s ochotou, tak ako pri predaji, či už to spočíva v tom, že takto zamestnancom pribúdajú pracovné povinnosti  z ktorých už žiadny kšeft nevytlčú, alebo komunikácia s nahnevaným zákazníkom, ktorý si servítku pred ústa nedáva.

Veľké odvodové zaťaženie

O tomto nech píšu radšej iní naslovovzatí odborníci. Faktom však určite ostáva nefunkčný a neefektívny daňovo-odvodový systém, ktorý už znásilnený a uplakaný čaká na svoju reformu.


Investície do vzdelanosti svojich zamestnancov a "buďme radi, že máme robotu"

S tým sa už snáď stretli všetci, keďže sa škrtí na všetky strany, škrtí sa aj v tejto oblasti, zamestnanec sa všetko musí učiť sám za pochodu. Do toho nahráva ešte nízke platové ohodnotenie s ktorým sa človek pomaly zmieruje, pretože pôdu pre rast pracovných miest naposledy poorali už veľmi dávno. Pocit frustrácie a nenaplnených ambícii sa stane každodennou realitou a tak sa Vám z húževnatého zamestnanca stane otrávený a pre biznis nekreatívny človek.

Životná úroveň - okúňavý zákazník

Človek si veľmi dobre rozmyslí v tejto nestabilnej dobe, ktorej už aj tak vetché piliere nahlodávajú média, kde svoje peniaze "oplieska". Preto sa stáva, že obchodník už viac času strávi vysvetľovaním a písaním cenových ponúk, ktoré si potom doma zákazník vyhodnotí a nájde si cestu k najlacnejšej variante, tam sa niekde začína cenová vojna, ktorá zanecháva za sebou obete vo veľkom. Do úzadia ide dôvera a tradícia firiem, ktoré sú už na trhu aspoň 20 rokov. Kúpite to na internete. Keď sa náhodou stane, že ten poľský výrobok za rok prdne a vy doň budete chcieť kúpiť náhradný diel, horlivo začnete chodiť po obchodoch u nás a hľadať k nemu náhradné diely, pretože predajca v Poľsku si namiesto predajne už otvoril bagetériu s fajnovými kuracími prsiami a kvalitnou soľou. A tak obchodník zháňa a telefonuje a telefonuje aby aspoň približne podobný diel do tej vašej investície kúpil. Zárobok sa rovná nule, keďže sa tomu musel venovať zamestnanec nejaký čas a toho treba zaplatiť, zaklincuje to dovoz a náklady na telefón. Kto na tom zarobil, lapaj v Poľsku, ktorý sa namiesto predaja výrobkov, ktoré ste si u neho kúpili - venuje grilovaním kurčiat na kolotočiarskych majálesoch.

Boj prehrávame na všetkých frontoch, no najhoršie je, že hlavne sami so sebou.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?